پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4684
-
الف
+

٣٠٠ اثری هنری در نمایشگاه قرآن عرضه می شود

آثار ارائه شده در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن حدود 300 اثر است که برخی از آن ها مخصوص نمایشگاه قرآن تولید شده است.

آثار ارائه شده در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن حدود 300 اثر است که برخی از آن ها مخصوص نمایشگاه قرآن تولید شده است.

به گزارش آی‌فیلم، همزمان با آغاز به کار نمایشگاه امسال، کمیته هنری فعالیت های خود را در زمینه هنرهای تجسمی، عکس، نقاشی، خطاطی، کاریکاتور، صنایع دستی، سینما و تئاتر آغاز کرد که برخی از این آثار مربوط به سال 95 است یا پیش از این در گالری دیگری به نمایش درنیامده است.

این کمیته در بخش هنرهای تجسمی با برگزاری نمایشگاهی متشکل از مجموعه آثار نقاشی، خطاطی، نقاشی خط، تذهیب، حجم، نگارگری، پوستر، تصویرسازی و کاریکاتور با محوریت مضامین و مفاهیم قرآنی که از هنرمندان سراسر ایران گردآوری شده، در معرض دید عموم قرار گرفته است.

بخش کاریکاتور نیز با محوریت موضوعاتی نظیر صهیونیسم، گروه های تکفیری، تروریسم و استکبارستیزی با ارائه آثار برگزیده هنرمندان داخلی و خارجی از جشنواره های معتبر بین المللی در غرفه هنری نمایشگاه قرآن فعالیت خود را آغاز کرده است.

همچنین در بخش صنایع دستی ٣٥ اثر شامل آثار معرق، منبت و نقش برجسته که طی فراخوان هایی از هنرمندان داخلی ایران جمع آوری شده، در بخش انتهایی غرفه به نمایش گذاشته شده است.

در بخش هنرهای نمایشی غرفه هنری، هر شب بین هشت تا نه اثر نمایشی شامل اجرای تئاترهای خیابانی، اجرای مرد نقره ای و مرد سپید (سیلور من، وایت من) و همچنین پرده خوانی و نقالی توسط گروه های نمایشی پایتخت در فضای بیرونی نمایشگاه و همچنین در محوطه بسته غرفه هنری قبل و بعد از زمان افطار برگزار می شود.

بخش دیگری از فعالیت های نمایشی این غرفه به پخش آثار سینمایی با محوریت موضوعات قرآنی نظیر فیلم سینمایی حضرت علی (ع)، حضرت یونس (ع) و مردان آنجلس می پردازد که به صورت سیار در محوطه بیرونی نمایشگاه اکران می شود و در شبستان نمایشگاه نیز فیلم های کوتاه مستند و داستانی به صورت مداوم در محل غرفه هنری نمایشگاه پخش می شود.

هر روز در شش رشته هنری نظیر نقاشی و خطاطی، شش کارگاه تخصصی برای بازدیدکنندگان با حضور استادان برجسته نظیر خسرو روشن، غلامعلی طاهری و حبیب الله صادقی برگزار می شود.

همچنین بخش دیگری از این غرفه به نمایش آثار موزه هنرهای دینی امام علی (ع)، موزه ملک و موزه ایران باستان که در روزهای آتی به ترتیب برگزار می شوند، اختصاص داده شده و چکیده ای از داشته های این موزه ها در معرض دید عموم قرار داده شده است.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن با شعار« قرآن، اخلاق، زندگی» از هفتم خردادماه در محل مصلای امام خمینی (ره) گشایش یافته و تا 26 خردادماه جاری همه روزه از ساعت 17 تا 24 پذیرای بازدیدکنندگان است.

ص.گ /ا.ا

نظر شما
ارسال نظر